Uw besparing

‘Zonnig Woningstichting Barneveld’

Nog meer plezier van de zon
‌Woningstichting Barneveld werkt dagelijks aan betaalbaar en comfortabel wonen. Nu én in de toekomst. Samen met u wil Woningstichting Barneveld een bijdrage leveren aan duurzame en energiezuinige woningen. Met het project ‘Zonnig Woningstichting Barneveld’ kiezen we voor de kracht van de zon. Doe mee! Ga ook voor zonnepanelen op het dak van uw woning en bespaar direct op uw energielasten.

Zonne-energie
Uw woning is geselecteerd om deel te nemen aan ons zonnepanelenproject op onze bestaande appartementen (max. 8 zonnepanelen). Met deze zonnepanelen kunt u besparen op uw energierekening en tegelijkertijd bijdragen aan een beter milieu. Woningstichting Barneveld werkt hierbij samen met zonne-energiebedrijf Ecorus.

Uw besparing
Door deel te nemen aan het zonnepanelenproject van Woningstichting Barneveld spaart u niet alleen het milieu, ook bespaart u op de kosten van uw energierekening. Zónder dat u zelf ook maar iets hoeft te doen! Het enige wat wij van u vragen is een kleine extra bijdrage in uw servicekosten. Hieronder ziet u hoeveel die bijdrage is. Het betalen van de zonnepanelen start uiteraard pas als alles werkend is opgeleverd.
Disclaimer: Netto voordeel is de berekende, gemiddelde besparing per woning. Deze kan per woning verschillen.

Hoe is de jaarlijkse besparing berekend?
De zonnepanelen hebben ieder een vermogen van 380 Wattpiek (Wp). Bij het berekenen van de mogelijke besparing is uitgegaan van een gemiddelde opbrengst van 0.875 kWh/Wp en dat u 65 procent van de opgewekte stroom terug levert aan het elektriciteitsnetwerk. De werkelijke opbrengst is onder andere afhankelijk van het aantal zonuren in dat jaar en de oriëntatie van het appartementengebouw. Ook treedt er jaarlijks een verlies van ongeveer 0,5 procent per jaar op door veroudering van de zonnepanelen. Wilt u concreet weten wat u gaat besparen? Neem dan contact op met ons voor een precieze berekening.

Salderen
‌Op zonnige dagen wanneer u zelf niet thuis bent, is het goed mogelijk dat de energie die u zelf opwekt niet direct gebruikt wordt. Er ontstaat dan een energieoverschot. Doordat de zonnepanelen gekoppeld zijn aan de meterkast, wordt dit overschot automatisch terug geleverd aan het openbare elektriciteitsnetwerk. In Nederland geldt het principe dat teruggeleverde energie wordt afgetrokken van het verbruik. Het tegen elkaar wegstrepen wordt salderen genoemd en dat kunt u teruglezen op de jaarafrekening.

Tot 2023 blijft de salderingsregeling nog zoals het nu is. Vanaf 2023 wordt de salderingsregeling waarschijnlijk geleidelijk afgebouwd tot 2031 en mag u elk jaar tot 9 procent minder salderen.

Nauwelijks overlast
De overlast van de installatie en aansluiting van de zonnepanelen is beperkt; de installateur van het zonne-energiebedrijf is maximaal een halve dag bezig in uw appartement. Na installatie wordt direct uitleg gegeven over het systeem en de monitoring.

Vragen
Heeft u vragen over de planning of installatie van de zonnepanelen of bent u benieuwd naar uw eigen bijdrage of hoe uw jaarlijkse besparing berekend wordt? Neem dan contact op met Ecorus via het contactformulier. Een adviseur geeft u graag antwoord op al uw vragen.
Ik doe mee!

Wij adviseren u graag over de zon

Kiezen voor duurzame energie, is kiezen voor een groene omgeving. Nu én in de toekomst. Door het plaatsen van zonnepanelen bespaart u niet alleen op uw energiekosten, maar spaart u ook het milieu. Wilt u meer informatie over het project ‘Zonnig Woningstichting Barneveld’, bent u benieuwd naar uw eigen bijdrage of hoe uw jaarlijkse besparing berekend wordt? Maak dan een vrijblijvende afspraak met één van onze adviseurs.
Contact met een adviseurVraag en antwoord